TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לחקור את המינויים הפוליטיים במשרד הרווחה


יצחק הרצוג
כך מבקשת התנועה לאיכות השלטון ממבקר המדינה ומהיועמ"ש לממשלה בעקבות התחקיר ששודר אמש בערוץ 10, לפיו בתקופת כהונת יצחק הרצוג מונו אישים רבים המזוהים עם מפלגת העבודה לתפקידים הקשורים ו/או כפופים למשרד
התנועה לאיכות השלטון פנתה, למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה לבחון את המינויים בעלי הגוון הפוליטי לכאורה אשר על פי הפרסומים נעשו במשרד הרווחה , והאם עמדו, הלכה למעשה, בכללי המנהל הציבורי התקין.

מכתבה של התנועה בעקבות כתבת התחקיר של נדב פרי בערוץ 10 ששודרה אמש בנושא: "פעילים בעבודה ממונים לתפקידים הקשורים במשרד הרווחה" .

מהכתבה עלתה הטענה, כי בתקופת כהונתו של השר יצחק הרצוג כשר הרווחה, מונו אישים רבים בעלי זיקה למפלגת העבודה לתפקידים הקשורים ו/או כפופים למשרד הרווחה, באופן המעלה חשד למינויים פוליטיים. כאמור, מדובר בכמות גדולה מאוד של מינויים. אמנם, הכתבה לא הצביעה על פגמים בדרך מינויים, אולם נראה כי כשמדובר בהיקף כה רחב, הכמות הגדולה של המינויים, כשלעצמה, מעוררת חשדות בדבר תקינות ההליך ותקינות המינויים.

ככל שהעובדות שפורסמו נכונות, הרי שהיקף המינויים החשודים כי נעשו מטעמים פוליטיים, מעלה חששות כבדים, ובהם פגיעה בהגינות בקידום עובדי ציבור, פגיעה במקצועיותו של המנהל הציבורי, ניגוד עניינים מובנה בהתנהלותו של משרד הרווחה ופגיעה בעיקרון השוויון. חששות אלו, לדעת התנועה מצריכים בדיקה מעמיקה של הליך המינוי בכל אחד ואחד מהמקרים, ובמקביל של התופעה בכללותה.

הפסיקה הכריעה כבר בעבר כי מינוי מטעמים פוליטיים, הינו הפרה של חובת הנאמנות השלטונית.. עוד, קבעה הפסיקה כי על מנת להוכיח מניע פוליטי-מפלגתי די ביצירת ספק מהותי, שיסודו בחשד סביר וממשי בדבר קיומו של מניע פוליטי-מפלגתי פסול במינוי.

ככל שהטענות יתאמתו, בדבר המסה המשמעותית של המינויים, של אנשים בעלי שיוך פוליטי מובהק למפלגתו של השר הרצוג , עולה לדעת התנועה חשש משמעותי, כי אמנם מתקיים יסוד החשד הסביר והממשי בדבר קיומו של מניע פוליטי-מפלגתי פסול במינויים שנעשו על ידי השר הרצוג.

לפיכך, מבקשת התנועה ממבקר המדינה ומהיועץ המשפטי לממשלה לבחון את המינויים שנעשו, והאם עמדו, הלכה למעשה, בכללי המנהל הציבורי התקין.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
21/7/10
1. ליאאור שטרסברג יועץ השר הפך למנכל המשקם  [ל"ת] - קוקי
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il