TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ריבית בנק ישראל 26.02.24 סקירה מאת בנק דיסקונט‎


נירה שמיר. צלם: רמי זרנגר
על-פי התרחיש המרכזי שלנו, הריבית עוד שנה תעמוד על 3.75%
מאת נירה שמיר, כלכלנית ראשית, בנק דיסקונט

כפי שצפינו, בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 4.5%. אנו מוסיפים להעריך כי הורדת הריבית במהלך השנה תהיה מתונה והדרגתית, בניגוד לשווקים שצופים הפחתה חדה יותר.
על-פי התרחיש המרכזי שלנו, הריבית עוד שנה תעמוד על 3.75%.

בנק ישראל חוזר ומדגיש, את הצורך בהתקדמות מדודה וזהירה בתהליך הורדת הריבית, וחושש לטעות עם הורדה מהירה מדי של הריבית, כאשר עד כה תוואי הריבית תואם לזה שעליו דובר בינואר.
סוגיית האינפלציה תופסת מקום משמעותי מתוך מכלול השיקולים. אמנם נרשמה התמתנות באינפלציה, אולם לאחרונה חלה עליה בציפיות האינפלציה הקצרות. בנוסף, אינפלציית המחירים הלא סחירים, שמבטאת את הביקושים המקומיים, עדיין גבוהה מהגבול העליון של היעד. בבנק ישראל חוששים מסעיף הדיור, ולאור המגבלות על הפעילות בתחום הבניה, סעיף זה עדיין מהווה סיכון להתמתנות האינפלציה.
כמו כן, חושש בנק ישראל מאינפלציה "דביקה" בישראל, כמו גם זו המיובאת מחו"ל, שגם היא נראית דביקה, ומהווה סיכון גם לגבינו. ולאור זאת, אכן, בעולם הורדות הריבית יורדות ומתרחקות.
לפיכך, בנק ישראל רוצה לראות את האינפלציה מתבססת ביעד, על מנת להמשיך עם הורדת הריבית.
סוגיה נוספת וקריטית הינה המדיניות פיסקאלית – הנגיד קורא לממשלה לגלות אחריות תקציבית, ולהשלים את תהליך החקיקה בכנסת, באשר להחלטות הממשלה לגבי התקציב.
בנוסף, על רקע המלחמה, קיימת אי וודאות גבוהה, ולכן בנק ישראל בוחר להתקדם לאט עם הורדת הריבית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il