TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דיון מהיר בוועדת הכלכלה של הכנסת:


חשמל
זכאויות להקלות או פטורים בתשלום חשבונות החשמל
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה היום, שני, דיון בנוכחות הנהלת חברת החשמל, בדבר זכאויות להנחות בתשלומי החשמל והאופן שבו ניתן למצותם בימים אלה ובכלל. מטרת הדיון, הייתה להבין כיצד ניתן לאפשר לכל הזכאיות והזכאים למצות את זכות ההנחה או הפטור מתשלום החשמל בעקבות טענת המבקר שחלק מן הזכאים להקלות לא ממצים את זכויותיהם.

חבר הכנסת סימון מושיאשוילי (ש"ס), פנה למנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, בבקשה להבין כיצד חברת החשמל יכולה לסייע בימים קשים אלה בשחרור זכאויות והנחות על חשבונות החשמל לכל הזכאים לכך שכיום, לכאורה, לא מקבלים את המגיע להם.

בתגובה אמר מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: מבקר המדינה העלה בטענותיו שכ-158 אלף הזכאים להנחות או פטורים מתשלום חשבון החשמל לא מקבלים אותם, אבל בפילוח הנתונים המעמיק גילינו כי המספר הוא כ-20 אלף זכאים שלא מקבלים את ההקלות. הסיבות לכך שאנחנו לא מצליחים 'לאתר' את 20 אלף הזכאים- הן מכיוון שאו שאין להם מונה, או שהם לא רשומים בחברת החשמל, או שהם נמצאים במקומות לא נגישים לקריאת המונה, ואין לנו ידע אודותיהם.

עוד הוסיף שפיגלר כי "*מבקר המדינה התעלם מכך שכ-65 אלף מכל אותם זכאים שלכאורה לא קיבלו את ההקלות, הינם בעלי זכאות כפולה (נניח אזרחים ותיקים שהם גם ניצולי שואה) – כאשר אפשר לתת את הזכאות רק פעם אחת*." כמו כן", הדגיש שפיגלר, "איתרנו 3500 חיילים בודדים, 40 אלף מקבלי השלמת הכנסה – וכולם ממצים את הזכויות. מתוך 20 אלף הנותרים יש גם תושבי פזורה בדואית שלא ניתן להתחקות אחר מקום מגוריהם.

"מעבר לכך", הוסיף שפיגלר, "מה שעשוי לעזור לנו להגיע לאותם אנשים ואנחנו משוועים לעזרה מצד משרד המשפטים בעניין, היא *ההכרה בחברת חשמל כגוף ציבורי, שלא ניתנת לנו למרות נחיצותה*. משרד המשפטים, למרות הפצרות חוזרות ונשנות שלנו להיות מוגדרים כגוף ציבורי, כדי שנוכל להגיע לאותם אנשים ולקבל מידע אודותם- לא נעתר לבקשותינו הרבות, שיסייעו בסופו של דבר לאזרחי המדינה.

שפיגלר הוסיף כי בשנה האחרונה, למרות כל המלעיזים, עבדנו על שיפור והנגשת השירות, הן בדיגיטל והן בעמדות שירות פרונטליות, תוך שימת דגש על ערי הפריפריה. יתרה מכך, חברת החשמל ערה למצוקה הציבורית והיא אף הקימה בשנים האחרונות, בשיתוף דירקטוריון החברה - קרן סיוע ללקוחות שידם אינה משגת וכן אפשרה פטורים והקלות מתשלום החשבונות לכל יישובי העוטף המפונים.

בתגובה לשאלה של חבר הכנסת איימן עודה, איך נצליח הפעם לאפשר חיבורי חשמל וקבלת טופסי 4 ולא למנוע מאנשים חשמל באזורים בהם יש חיבורים פיראטיים, ואיך חברת החשמל תתגייס בלחץ על משרד המשפטים, אמר שפיגלר:

*"חברת החשמל היא בעלת האינטרס המובהק ביותר לחיבור חשמל לכל מבנה שמתאים מבחינה בטיחותית וסטנדרט החיבור לחשמל, חד ונחרץ. אבל יש חיבורים פיראטיים שמעמיסים על הרשת, אנשים שפוגעים באוכלוסיות שיש להם טופסי אכלוס מכיוון שהרשת אחת ויש העמסת יתר והיא פוגעת באזרחים שומרי החוק שמנותקים מחשמל על לא עוול בכפם. אנחנו רוצים לחבר חשמל למי שמתאים ועל משרד הפנים, עם כל היחידות לפיקוח ואכיפה– להתחיל מידית לעשות את עבודת האכיפה הכה נדרשת.*


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il