TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירת שוק שבועית

השבוע האחרון המלא בחודש נובמבר , הסתיים בירידות בישראל, אירופה ובארה"ב (פרט לנאסדק), תוך כדי פקיעה ברמה של 1265.46 , ששונה אך במעט מפקיעת חודש אוקטובר שהיתה ברמה של 1261.15
חזי קלפקה | 28/11/10, 11:55
סקירה שבועית 27.11 ותחזית לדצמבר 2010

השבוע האחרון המלא בחודש נובמבר , הסתיים בירידות בישראל, אירופה ובארה"ב (פרט לנאסדק), תוך כדי פקיעה ברמה של 1265.46 , ששונה אך במעט מפקיעת חודש אוקטובר שהיתה ברמה של 1261.15 .

פקיעה כה קרובה לפקיעה הקודמת , וסטיות תקן לחודש דצמבר ברמה של 16-16.5 אחוז, מצביעים לכאורה על יציבות, אולם התנודתיות בחודש שחלף היתה גבוהה ביותר, והיציבות בסיומו , כאשר נותרו עוד שלושה ימי מסחר בישראל, ושני ימי מסחר בעולם, נראית כתופעה מטעה , שאינה מבטאת את המציאות.

מדד המעוף , על אף שסיים בפקיעה קרובה לפקיעה הקודמת, ביקר במהלך נובמבר פעמיים מעל 1280, ופעם אחת מתחת ל- 1220. נכון שלבסוף הפקיעה היתה קרובה לקודמת, אבל במהלך החודש ראינו תנודתיות גבוהה , שמרטה את עצבי המשקיעים, הניע אותם למחשבות פסימיות וחזרה למחשבות אופטימיות וחוזר חלילה.

היה נראה , וכך העריכו הרבה כלכלנים, אנשי שוק, מנתחים טכניים ואנליסטים ( ואני בתוכם) , שהשוק בשל לפרוץ את רמת ה- 1280, ומשם לנוע אל מעבר ל- 1300, אולם זה לא קרה. ברמת ה- 1280, וכל פעם שמדד חצה אותה במסחר היומי הגיעו קונים רבים ,ודחפו את המדד חזרה למטה אל עבר 1260.

זה לא אומר שאין סיכוי שנפרוץ בקרוב את רמת ה- 1280, אולם זה רק מחזק את ההערכה כי השוק הישראלי מוכן לפריצה כזו במדד המעוף, אולם ללא דחיפה ירוקה מהעולם, אין סיכוי שתקרה פריצה זו, ודחיפה ירוקה מהעולם לא הגיעה בנובמבר וספק רב באם תגיע לפני סוף השנה. נהפוך הוא מתרבים החששות למשבר פיננסי באירופה , שישפיע על כל הבורסות בעולם, ובכיוון למטה.

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 0.21 אחוז, מדד 75 ירד ב- 0.28 אחוז, מדד הבנקים ירד ב- 0.56 אחוז, מדד הנדל"ן ירד בחצי אחוז, והתל טק נותר ללא שינוי.

באירופה חזינו בשבוע שלישי רצוף של ירידות , עקב החששות מהמשבר , כאשר מדד היורו סטוקס 600 הכלל אירופי יורד בעוד 1.1 אחוז השבוע. מסימני המשבר: הפגנות אלפים באירלנד נגד הסיוע והקיצוצים, ובהונגריה מלאימה הממשלה את ניהול כספי הפנסיה של המנהלים מהחברות הפרטיות, כאשר מי שלא יעביר את הניהול לממשלה יפסיד 70 אחוז מהפנסיה שלו. ברקע עומדות פורטוגל וספרד, בפני לחץ לקבלת סיוע בקרוב, וזאת עקב החשש שללא הסיוע לא תוכלנה מדינות אלה לפתור את בעיותיהן.

בוול סטריט ירד הדאו השבוע באחוז, האס אנד פי 500 ירד ב- 0.9 אחוז, ודווקא הנאסדק וראסל 2000 עלו ב- 0.63 ו- 1.16 אחוז בהתאמה.

אין הרבה חדש משבוע המסחר המקוצר בארה"ב, עקב חג ההודיה , והמשקיעים , תוך שהם מוטרדים מניצני המשבר החוזר באירופה, ומהידוק מוניטרי בסין, מצפים לראות את נתוני יום שישי השחור במכירות, ואת נתוני התעסוקה שיפורסמו בשבוע הבא החל מיום רביעי בבוקר.

אז מה מצפה לנו בחמשת השבועות הקרובים עד סוף דצמבר דהיינו- סוף שנת 2010 ?

המסורת מדברת על חודש דצמבר כחודש שבו עולים המדדים לקראת חישובי סוף השנה.

החששות מאירופה , ומסין מקשות על האפשרות לעליה ומצביעות על אפשרות של מיני מפולת.

אז מה יקבע?

נראה שגם לוול סטריט, וגם לישראל קשה להתרומם ללא ירוק ביבשת ובאסיה, וירוק כזה לא נראה כל כך ברור מאליו רק בגלל שלוח השנה מראה דצמבר.

החששות מפני המשבר באירופה הולכים וגוברים, ונראה כי אנו בקדימון לפני המשבר עצמו, תוך תקווה, שאולי היא תקוות שווא , שיש סיכוי שהכל יסתדר בחודש החגים.

עליות בבורסות אירופה לא נראות בקרוב, ודי אם נזכיר שבורסת מדריד ירדה השבוע בכ- 8 אחוז.

השאלה האם זה יחלחל וישפיע חזק על הבורסות בפריז, פרנקפורט ולונדון, עוד לפני תום השנה?

לדעתי כן, ולכן ירוק מאירופה לא נראה החודש.

סין הינה חיה כלכלית מוזרה. אומנם מנסים לרסן שם את הצמיחה , אבל לך תדע מה יקרה שם באמת. כרגע זה נראה שגם משם לא יבוא הירוק בדצמבר.

נשארה ארה"ב, שאולי הכלכלה שלה קצת מתאוששת. קצת אבל לא מספיק , ולכן ייתכן מאוד שחוסר הירוק באירופה ובסין יביא אותה לדשדוש ואולי לירידות. גם החקירות והמעצרים לא יוסיפו לאוירת החג.

ואצלנו –המדדים נמצאים בכיוון עליה. זה כולל את מדד הבנקים הנדל"ן והמעוף, אולם ללא ירוק משאר העולם גם אצלנו נראה דשדוש עם נטיה לבקר שוב ב- 1220 , הרבה לפני שנחצה את רמת ה- 1280 , וגם באם נחצה אותה, יקח זמן ומאמץ נוסף לחצות את רמת ה- 1300 בתנאי מקרו עולמיים השוררים כיום בעולם.

מסקנה: חודש דצמבר הולך להיות חודש די עגום, ונקווה שהוא יתבטא רק בדשדוש בתחום הרחב שבין 1220 ל- 1300 .

רק שבירה מטה של רמת ה- 1220 , ושבירת רמת ה- 1300 והתבססות מעליה יצביעו על כיוון אפשרי לסוף השנה, ואולי לתחילת השנה הבאה.

זוהי נקודת העבודה לחמשת השבועות הקרובים, כאשר יש את רמת ה- 1238 כתמיכה ראשונה לפני ה- 1220 , ואת רמת ה- 1280 כרמת התנגדות לפני ההגעה ל- 1300 .

רצינו, פיללנו, הערכנו 1300 במדד המעוף, ובינתיים השוק אמר לא ב-א ( אות מוכרת בימים האחרונים) רבתי.

נקווה שדצמבר יפתיע אותנו ויביאנו לעבר רמת ה- 1300 , כי הרי אנו בחודש חג החנוכה ובו קורים ניסים, ובאמת כמו שזה נראה כעת רק נס חנוכה יכול להביא את מדד המעוף מעבר לרמת ה- 1300 בחודש דצמבר 2010 .

אז שיהיה לכולם חג חנוכה שמח, ואולי זה ילווה גם באיזה נס בורסאי קטן- שמונה ימי עליות טובים יכולים להספיק.

חג שמח ושבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב
אופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il