TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
האנליסטים ומנהלי בתי ההשקעות מצביעים ומעריכים כי שנת 2011 תהיה שנה טובה לשוק המניות. הם צופים עליה דו ספרתית במדדי המניות, וכי שוק....
חזי קלפקה | 26/12/10, 09:24
מה היה בשבוע שעבר

שבוע של דשדוש עולמי בדרך לכריסמס עבר על השווקים בעולם.

סטית התקן באופציות המעוף בישראל הינה ברמה של 12 אחוז, ואילו הויקס בארה"ב ברמה של 16.47 אחוז.

רמות אלה הינן רמות נמוכות מאוד בהשוואה היסטורית, ומלמדות אולי על חוסר תנודה במדדים עד לסוף השנה..

מחזורי המסחר הצטמצמו השבוע ועמדו על רמה ממוצעת של 1.7-1.8 מיליארד ליום בממוצע. הירידה במחזורים מוסברת בעיקר ביציאה לחופשות החג של רוב המשקיעים הזרים.

ממשיך תהליך העברת הכספים מקרנות האג"ח לקרנות מנייתיות.

בארה"ב קצב הסטת הכספים מקרנות אג"ח לקרנות מנייתיות הגיע לקצב הגדול ביותר מזה שנתיים.

בישראל זעקו הכותרות כי האג"ח מסוכנות והמניות אטרטיקביות.

אחזקות הציבור במניות בישראל עלו לרמה של 27 אחוז, שזוהי תוצאה של הסטת הכספים לאפיק המנייתי.

האנליסטים ומנהלי בתי ההשקעות מצביעים ומעריכים כי שנת 2011 תהיה שנה טובה לשוק המניות. הם צופים עליה דו ספרתית במדדי המניות, וכי שוק האג"ח יכול שיירד בעיקר ברבעון בראשון של 2011.

ההערכה הינה לאינפלציה של 3 אחוז בישראל, ולעלית ריבית עד ל- 3.25 אחוז, עד סוף 2011 .

מניות הגז והנפט בהמתנה לתוצאות הדוח על כמות הגז בשדה הקידוח לויתן , שיפורסם בשבוע הבא.

חברת סטנדרד אנד פורס הודיעה שלא תוריד את דירוג האשראי המושלם לצרפת.לעומת זאת הורד הדירוג של פורטוגל , ושל קרואטיה.

הקלות המס נלקחו מחברת כי"ל, ואילו מנית טבע ספגה אולי מכה כאשר הוטלו הגבלות על המשך ייצור תרופת המשך לקופקסון, אולם המשקיעים דווקא ראו בזאת אפשרות לעליה במניה כי זה גם ישפיע לרעה על כל החברות המתחרות בייצור הקופקסון.

בסיכום שבועי מדד המעוף ירד ב- 0.06 ,וסגר את השבוע ב- 1305.45 נקודות, מדד 75 ירד ב- 0.13, מדד הבנקים ירד ב- 0.3 מדד הנדל"ן ירד ב- 0.58 , ואילו מדד התל טק עלה ב- 2.28 .

בארה"ב מדד הדאו עלה ב- 0.71 אחוז, הנאסדק ב- 0.86 אחוז, האס אנד פי 500 ב- 1.03 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה ב- 1.21 אחוז.

מה צפוי לנו בשבוע הבא
חג מולד, סילבסטר, את הבנק המרכזי בסין זה לא מענין, והוא הכין הפתעה לכולם בדמות העלאת ריבית שניה תוך חודשיים של רבע אחוז.
בישראל ביום שני יודיע פישר על הריבית לחודש ינואר. ההערכות הינן כי הריבית לא תשתנה , אולם קצת חשש בכל זאת קיים שמא יעלה את הריבית ברבע אחוז, וזאת נוכח התבטאויותיו האחרונות בנושא מחירי הדיור.אולי העלאה בסין תדרבן גם אותו.

באירופה הבורסות סגורות גם ביום שני , ובכלל כנראה עד ליום שני לאחר מכן ב- 3.1.2011 , יהיה מסחר דליל וחסר כיוון.

בארה"ב שבוע עבודה מלא, בין חג לחג, כאשר גם שם צפוי מסחר דליל עקב יציאות פעילים רבים לחופשות.יומן המקרו דליל ורק נתון אמון הצרכנים ביום שלישי ודורשי העבודה ביום חמישי יעמוד בכותרות.

מזג האויר הקשה בעולם ( יש דבר כזה שנקרא חורף) , משפיעה לרעה על קניות החגים , וגורם לדעתי להאטה נוספת בפעילות בבורסות.

שיקולי מס יתנו את הטון במסחר בבורסות, כאשר המשקיעים ימכרו ויקנו אולי מחדש , מניות , אגח"ים, תעודות סל , ויחידות השתתפות בקרנות , לא רק מטעמי שיקולי רווח עתידיים, אלא משיקולי מס קצרי טווח .

בישראל זהו שבוע הפקיעה , ולכן אי אפשר להגיד בבטחה כי המסחר הדליל והמדשדש שהיה השבוע ישלוט גם בשבוע הבא.

הפעילות הערה , עקב שיקולי המס, והפעילות הגבוהה של פעילי המעוף לקראת יום חמישי לפקיעה, יגרמו לדעתי למסחר תנודתי תוך יומי, שיהיו בו עליות ומורדות, וכל יום מסחר לא בטוח שיהיה דומה לזה שלפניו, לא בכיוון ולא בתנודתיות.

מדד המעוף יכול להמצא השבוע מתחת ל- 1300 , ואולי אף מתחת ל- 1290, ויכול גם להמצא מעל 1320 ואף למעלה מכך.

השבוע הינו קרקע פוריה לתנודתיות גבוהה במדד המעוף לקראת הפקיעה, כאשר הפעילים יכולים להשפיע בקלות על הכיוון , כי ההתערבות של המשקיעים הזרים נמוכה.שמן נוסף למדורת הפקיעה יוסיפו הפעם גם פעולות המשקיעים משיקולי המס לסוף השנה.

מאידך רמת סטיות התקן הינה נמוכה ביותר, באיזור ה- 12 אחוז ולמטה מכך, עובדה שמצביעה על יציבות מושלמת, שהוכחה גם השבוע, ועל התכנות שלמעשה מדד המעוף נמצא באיזור הפקיעה שלו ביום חמישי, פלוס מינוס חמש נקודות.

גם מפת הפוזיציות הפתוחות שהינה באיזור 1290-1300 תומכת לכאורה ביציבות בימי המסחר שנותרו עד לפקיעה.

לדעתי תהיינה תנועות חדות השבוע כאשר מדד המעוף ינוע בין 1290 ל- 1320 , והפקיעה תסגר באיזור ה- 1300-1310 , בהנחה שלא תהיינה קססטרופות או תנודות חדות כלשהן בעולם.

חשוב יהיה לראות איך הבורסה בתל אביב שתגיב ראשונה להעלאת הריבית בסין תתנהג, וכן איך תשפיע החלטת הריבית של פישר על המסחר.

הסטטיסטיקה מראה שב- 75 אחוז (כלומר: 3 פעמים מתוך 4 פעמים), בשבוע שבין כריסמס לסילבסטר היה ראלי סנטה קלאוס במדדי המניות בארה"ב,בשישיפצ השנים האחרונות, מענין אם זה יקרה גם השנה.

לסיכום: צפי לשבוע תנודתי מאוד, שכנראה יסתיים באיזור שבו התחיל בסופו של דבר. בהסתייגות גדולה , כי לשבוע הפקיעה חוקים משלו.

מומלץ לחפש דווקא הצלחות באופציות של חודש ינואר עקב התנודות הגדולות, ולממש רווחים לפני תחילת השנה הבאה בכדי לראות לאן נושבת הרוח בתחילת שנת 2011.

למשקיעים במניות, כדאי שתבחנו את השפעת המיסוי על פעולות אפשריות בחשבונכם, וכל כסף שמומש לרווח, כדאי להמתין איתו עד תחילת שנת 2011 .

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב
אופציות מעוף.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il