TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
אז למה, לכל הרוחות ,הבורסה יורדת אצלנו?. האם המשקיעים המקומיים והזרים לא רואים לנגד עינהם את האומה החרוצה והמשתפרת מיום ליום?....
חזי קלפקה | 19/6/11, 10:26
מאירועי השבוע בשוקי ההון:

התנהגות מטורפת נרשמה בשוק התל אביבי. ירידה מ- 1220 ל- 1200 , חזרה ל- 1222, צניחה ל- 1180, ושוב עליה וסגירה בסוף השבוע ב- 1205.59 .

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף ב- 1.14 אחוז, מדד 75 ירד ב- 0.31, מדד הנדל"ו ירד ב- 1.35 אחוז, ואילו מדד הבנקים עלה ב- 0.24 אחוז.

עוד שבוע שלילי, עם תנודתיות מטורפת, עליה במחזורים לממוצע יומי של 1.8 מיליארד שקל, ועליה בסטיות התקן לרמה של כ- 16 אחוז.

בוול סטריט , יש כאלה שנושמים לרווחה, כי הדאו והאס אנד פי קטעו שישה שבועות של ירידה רצופה , בעליות של 0.44 בדאו, ו- 0.03 באס אנד פי. הנאסדק מצידו המשיך לשבוע שביעי רצוף של ירידות כאשר ירד ב- 1.03 אחוז השבוע. מדד ראסל 2000 סיים את השבוע בעליה של 0.3 אחוז.

נתוני מקרו טובים, והסיכוי לפתור את המשבר היווני משכו את הבורסה בוול סטריט למעלה, אולם ביום שישי התפרסמו שני נתונים מדאיגים. הראשון ירידה חדה בסנטימנט הצרכנים, כלומר אמון הצרכנים ביכולת השוק להתאושש הולכת ופוחתת, ודיווח שני הינו הורדת שיעור הצמיחה בארה"ב על ידי קרן המטבע הבינלאומית , וגם הורדת תחזית הצמיחה מ- 3 אחוז ל- 2 אחוז, על ידי גולדמן זקס.

הודעות אלה ישפיעו על המסחר בוול סטריט בשבוע הקרוב , מה עוד שביום רביעי הפד ישאיר את הריבית ללא שינוי, אולם יעדכן גם הוא את תחזית הצמיחה , ובאם גם הוא יוריד אותה תהיה לכך השפעה רבה על המסחר.

באירופה, קצת התאוששות , עקב הפתרון ליוון שמתחיל להיראות באופק. אבל משגמרנו את יוון מסמנים בחברות הדירוג את איטליה כבאה בתור להורדת הדירוג.

השאלה כעת היא האם יוון תפרע את כל חובותיה או לא? האם היא תשאר בגוש היורו או תחזור לדרכמה. ? ואם יוון תחזור לדרכמה , הדרך ללירטה באיטליה נראית לי סלולה וקצרה.

בסיכום שבועי עלה מדד הדקס ב- 1.3 אחוז, מדד הפוטסי דווקא ירד ב- 0.9 והקאק הצרפתי עלה ב- 0.5 אחוז.

הערכות לשבוע הבא

ישראל מדינה במצב כלכלי , אפשר לומר, אידאלי, כמעט הטוב ביותר בעולם המערבי , שבטח כל מדינה בעולם המערבי רוצה שכאלה יהיו הנתונים אצלה.

אבטלה יורדת לרמת תעסוקה מלאה. צמיחה שנתית מוערכת מעל 5 אחוז, וכל פעם מעלים את התחזית. הבנקים משלמים מיסים באופן קבוע ולא צריכים סיוע ממשלתי למימון חובות מסופקים. רמת החיים עולה. לאחר סיכום של חמישה חודשים הממשלה סיימה את התקופה הזו בעודף תקציבי לעומת הגרעון המתוכנן, כאשר בכל העולם הגרעון רק מתנפח. בקיצור הכל דבש.

אז למה, לכל הרוחות ,הבורסה יורדת אצלנו?. האם המשקיעים המקומיים והזרים לא רואים לנגד עינהם את האומה החרוצה והמשתפרת מיום ליום?.

הסיבות לירידות נעוצות ראשית בחשש גיאופוליטי כבד מאוד, מכל הנעשה בסביבתנו, כולל מהנעשה במצרים, סוריה, לבנון וירדן. וכן ממשט זה או אחר, שעדיין לא בוטל, ומהפלסטינים שרוצים לסבך את האיזור על ידי פניה לאו"ם לאשר להם מדינה שכנראה רוב מדינות המערב מתנגדות לצעד חד צדדי זה.

כעת החששות הגיאופוליטיים קצת מתפוגגים. " המסע לגבולות" כנראה עבר חלף לו בינתיים. משטים זה כבר לא זה, כי מעבר רפיח פתוח. עד 15 ליולי הפלסטינים עוד יבשרו על דחית הבקשה לאו"ם, ומצרים וסוריה שיתבשלו במיץ של עצמן.

אבל , עד שהתפוגג לו החשש הגיאופוליטי , באו הירידות בוול סטריט ובאירופה. היוונים, האיטלקים, הסינים, וגם האמריקאיים החזירו את החשש לשווקים, וכשהעולם יורד קשה לישראל לעלות, אפילו שהכלכלה כאן טובה. כי משבר עולמי בסופו של דבר יביא לשינוי פרסה בהתפתחות הנתונים הכלכליים. לעליה באבטלה, לירידה בשיעור הצמיחה עקב ירידת היצוא, ואולי גם למשבר בענף הדיור עקב אי יכולת להחזיר את המשכנתאות.

על רקע זה אנו פותחים מחר את שבוע הפקיעה , שגם הוא טומן בחובו חוקים ותנודתיות משלו, כך שאם לא די לנו במה שיגרום לנו העולם, הרי שגם פעילי המעוף יתרמו את חלקם השבוע.

סביר להניח שנראה שוב השבוע מסחר תנודתי, כאשר 1180 הינה תחתית ההגנה למטה ו- 1226 ההתנגדות מלמעלה. בתחום השערים האלה של מדד המעוף, אין להתפלא מכל תנודה היפוך זמני, יומי, ותוך יומי.

שבירה מטה יכולה להגרם כתוצאה מנפילה בארה"ב, באם ברנניקי יוריד גם הוא את תחזית הצמיחה ביום רביעי, מכירות בתים קיימים ביום שלישי, ושוב מספר המובטלים ביום חמישי , שבו גם יפורסם נתון מכירות בתים חדשים. ביום שישי הזמנות ברי קיימא, גם שיעור הצמיחה הסופי לרבעון הראשון יפורסם ביום שישי והוא מוערך להיות 1.9 אחוז.

באירופה עידוד גדול מההסדר המתגבש עם יוון. אולם לא בטוח שהוא יעבור בסופו של דבר, ואז כאוס גדול בבורסות באירופה יעלה ויבוא.

בנוסף לכך גם איטליה מתחילה להיות על הכוונת והשפעתה על המסחר תהיה גבוהה יותר מאשר זו של יוון.

לסיכום: שבוע של מסחר תנודתי בין 1180 ל- 1226, שלהערכתי הפקיעה בו תהיה מתחת לפקיעת מאי שהיתה ב- 1235.

כדאי לעקוב אחרי ההתנהגות בארה"ב ובאירופה, ואחרי התקרבות מדד המעוף, אם בכלל , לרמת ה- 1226 או חציתה לעבר ה- 1232.

לדעתי הסיכוי לראות את המעוף מתחת ל- 1180 גבוה מלראותו מעל 1240, אולם כפי שציינתי הטירוף העולמי, ביחד עם טירוף הפקיעה יכול להפתיע לשני הכיוונים.

לפעילי המעוף

משכו ידיכם מהימורי פקיעה.

בנו , אם תרצו, פרפרים זולים לפקיעה באיזורי 1190-1210, 1200-1220 ,1210-1230, וגם 1220-1240 ו- 1160-1180. הכל לפי טעמכם וכיסכם.

באיסטרטגיות קצרות או ארוכות פעלו ליולי, כי שם יהיה לכם חמישה שבועות לתיקון.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון
 
לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.
3/5/08
1. לדעתי, - אחת שאכפת לה
לדעתי הסכום שהם מציעים לו - לא מכסה כמעט כלום ולא מכסה את ההוצאות שהוא הוציא עד היום על השחייה...

מקווה שהם יעלו לו את הסכום ויהיו רציניים כמו שהוא רציני.

"אחת שאכפת לה"
[סגור תגובה]

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il