TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
הורדת הדירוג של ארה"ב תהיה קססטרופה, לפחות זמנית , לבורסות בעולם, וטוב שבישראל אי אפשר לרדת יותר מ- 12 אחוז ביום כי סוגרים את הבורסה לאותו היום. ונכון: אם לא יאשרו את תקרת החוב זה עלול לקרות.
חזי קלפקה | 31/7/11, 09:39

סקירה שבועית 30.7.2011 ותחזית לשבוע הבא

מה קרה השבוע בשוקי ההון?

שום דבר חיובי לא קרה בשווקים בשבוע האחרון, אלא רק התפתחויות שליליות.

בישראל נמשכות המחאות, שלבסוף ישפיעו על המדיניות, התקציב, ורוחיות החברות.

תשובה ובן דב ממשיכים לנהל מערכה שמטרתה להמנע מפרעון מלא ובמועד של אגרות החוב שלוו מכספי הפנסיה של החוסכים.

חקירות נוספות של הרשות לניירות ערך כנגד חברת מנורה. כל חצי שנה יש שם סרחון חדש, אבל המשקיעים לא מתים הם רק מתחלפים, ויש כאלה שעדיין מושקעים בקרנות של מנורה.

נושא הריכוזיות עולה לדיון בממשלה ביום ראשון( הגיע זמן) , וגם זה יכול להשפיע על מאזני החברות בבורסה שנהנו עד כה ממעמד של קרטל/מונופול/דואופול וכיוצא באלה.
ומה שנותר לומר על כך : יותר טוב מאוחר מאשר בכלל לא.

באירופה חשבנו שהבעיות יירגעו לקראת חופשת אוגוסט, אז חשבנו. עכשיו ספרד על הכוונת להורדת דירוג, ומדברים שם על צמיחה של 0.8 אחוז בלבד לשנה , עם אבטלה של כ- 20 אחוז.

נראה כי ספרד בדרך להיות יוון הבאה, ואפשר שיאריכו שם את הסייסטה ליום שלם כי לא תהיה עבודה.

ברור שכל זאת משפיע לרעה על השווקים באירופה.

ואחרונה חביבה ארה"ב. שם דיברו על התאוששות והנה באו נתוני מקרו רעים, אשר הוכיחו לכולם כי הצמיחה הינה בשיעור של 1.3 אחוז, וקרובה יותר לאפס מאשר לארבעה אחוזי צמיחה שכה ציפו לה.

ואם כל נתוני המקרו הרעים לא מספיקים, הרי שתקרת החוב מגיעה ליום הדין , והוא יום שלישי .

אובמה הבטיח אתמול בנאום לאומה כי הענין יוסדר עד יום שלישי. אני בדעתו, כי כל הפוליטיקאים בארה"ב מבינים עסקים והשלכות עסקיות. את הזובור לאובמה כבר עשו, ועכשיו יש לאשר. אם לא יאשרו אזי קינות תשעה באב ישמעו לא רק בירושלים, אלא גם בוול סטריט ובעולם כולו.

אין עוד הרבה זמן לחכות ולראות אם אישרו או לא.

לא פלא שעל רקע נתונים אלה ירדו השבוע השווקים בעולם.

מדד המעוף ירד השבוע ב- 2.43 אחוז, מדד 75 ב- 2.66 אחוז, מדד הבנקים ב- 2.85 אחוז, ומדד הנדל"ן ב- 3.52 אחוז.

מחזור העסקאות הממוצע ( להוציא מחזור הפקיעה) היה בממוצע של 1.2 מיליארד שקל ליום. עלוב למדי, אבל תולים זאת בחופשת הקייץ החמה.

סטית התקן עלתה ל- 15.95 אחוז, וייתכן ותוסיף לעלות ביום ראשון ושני.

פקיעת אופציות המעוף ביום חמישי ברמה של 1234.21 הוכיחה אולי שאין כוח לפעילי המעו"ף לעצור, להסיט ולמנוע תנועה במדד המעוף כאשר משהו חריג כגון ירידה דרמטית בוול סטריט מתרחשת יום לפני הפקיעה.

בוול סטריט סיימו שבוע שלילי וגם חודש יולי שלילי. מדד הדאו ירד השבוע ב- 4.2 אחוז, ובכל יולי ירד ב- 2.2 אחוז.מדד הנאסדק ירד ב- 3.6 אחוז השבוע וכל החודש ב- 0.6 אחוז. מדד האס אנד פי 500 ירד השבוע ב- 3.9 אחוז, ואילו בכל יולי ירד ב- 2.2. אחוז. גם ראסל 2000 יד השבוע ב- 5.3 אחוז, וב- 3.6 במהלך יולי כולו.

גם באירופה הדקס ירד בכ- 2 אחוז השבוע, הפוטסי בכ- 1.7 והקאק ביותר מ- 4 אחוז.

צפי לשבוע הקרוב

שבוע מסחר קריטי, מסובך , המכיל בתוכו סכנה ממשית לקריסה בשווקים.

בתל אביב ימתינו כנראה עד יום שלישי, כך שנוכל להמתין ולראות מה קרה בעולם לפני שנגיב .

הנושא העיקרי והחשוב השבוע הינו האם תאושר תקרת החוב של ארה"ב או לא. אם תאושר נחזור למסחר על סמך נתונים רגילים של שווקים עם בעיות. אם לא תאושר התקרה , הרי שהצניחה תהיה חופשית , והשאלה רק באיזה גובה של ירידות יתחילו הממשלות להתערב לפני משבר ברמה של 2008 ואולי גם 1929 .

הורדת הדירוג של ארה"ב תהיה קססטרופה, לפחות זמנית , לבורסות בעולם, וטוב שבישראל אי אפשר לרדת יותר מ- 12 אחוז ביום כי סוגרים את הבורסה לאותו היום. גם בשמונה אחוז נחים 45 דקות ללא מסחר, ונכון: אם לא יאשרו את תקרת החוב זה עלול לקרות.

אני מעריך נוכח הסכנה הטמונה באי אישור ,כי העלאת התקרה תאושר.

אחרי שתאושר תקרת החוב, נגיע חזרה למסחר שאולי הבורסות יעלו בו יום יומיים, אבל שוב עולים המכשולים הרגילים: צמיחה, אבטלה, ספרד, אירופה , שוק משותף וכולה.

אז גם בחזית הזאת לא כל כך וורוד , בלשון המעטה, וספרד בהורדת דירוג יכולה למשוך את אירופה למטה, ואילו בארה"ב ימתינו לראות השבוע את שפע הנתונים הכלכליים, בכדי לקבוע את הכיוון.

לסיכום: שבוע עם כיוון לא ברור לחלוטין. באם תאושר תקרת החוב ייתכן ונראה עליות ואפילו שבוע חיובי. גם באם תאושר תקרת החוב ייתכן ונראה ירידות עקב הבעיה הספרדית באירופה, ונתוני המקרו , שאולי גם יהיו לא טובים בארה"ב.במידה ולא תאושר תקרת החוב קססטרופה בשווקים עם ירידות חדות שכדאי לא לחשוב על כך אפילו.

המסקנה: לשבת על הגדר ולחכות עוד שבוע לפני שפועלים .או למי שמושקע לבצע הגנות ביום ראשון ושני לפני יום אישור תקרת החוב.

נתונים להסתכלות השבוע

בישראל המשך גל המחאות, ואל תשכחו אחרי אוגוסט מגיע ספטמבר , ומה עם ההכרזה הפלסטינית על מדינה? שימו לב להתפתחויות בנושאים אלה.

אירופה- דיווחים על הורדת דירוג או לא לגבי ספרד.

יום שני בארה"ב נתון ההוצאה על תשתיות.

ביום שלישי הכנסה והוצאה פרטית ומכירת מכוניות.

יום רביעי נתון ה- ADP לגבי משרות חדשות, הזמנות ממפעלים ומדד מנהלי הרכש.

ביום חמישי נתון דורשי דמי האבטלה.

וביום שישי שיעור האבטלה בארה"ב לחודש יוני. נתון חשוב מאוד ולמעשה הנתון השני החשוב לאחר אישור תקרת החוב.

וכמובן שימו לב ליום שני ושלישי בארה"ב האם אובמה הצליח להעביר העלאת תקרה או לא.

שבוע טוב.

בטוח שיהיה חם, ולא רק במזג האוויר.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.
 
 
לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il