TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית

שבוע המסחר התנהל באווירה כללית חיובית, במהלך השבוע נוצר הרושם כי גוף גדול בשוק מתחיל להניע את הגלגלים קדימה ודוחף את השווקים לצד הירוק של המשוואה
d22online | 13/4/08, 16:27


סודותיו של המדד הכלכלי

בסיכום שבועי

מדד המעו"ף 2.48% מדד הבנקים 0.45% מדד נדל"ן 15 0.7% מדד יתר 120 1.8% מדד תל טק 15 0.97%.

שבוע המסחר התנהל באווירה כללית חיובית, במהלך השבוע נוצר הרושם כי גוף גדול בשוק מתחיל להניע את הגלגלים קדימה ודוחף את השווקים לצד הירוק של המשוואה, משום שאין ביכולתנו לדעת מאומה על כוונותיו הנסתרות של גוף כזה או אחר די לנו לנתח את גרף המעו"ף ולנסות ולהסיק ממנו את מנת הנתונים השבועית. מאמצע השבוע ועד לסיומו היה נדמה כי המעו"ף חסין להשפעות שליליות ואופציות הקול על מדד המעו"ף נטעו בנו את התחושה כי הן חזקות מתמיד, הדוגמא המובהקת ביותר התקבלה ביום ד האחרון בו מדד המעו"ף התעלם מבורסות אירופה המדממת הפנה עורף לנסד"ק שפתח במגמה שלילית והצליח לסיים חיובי כנגד כל הסיכויים. מצב שכזה נדיר ככל שיהיה עשוי לשבש את מארג היחסים העדין שבין קו המחשבה הרציונאלי לבין האצבע שאמונה על לחיצת פקודת קניה/מכירה על המקלדת, כאשר מתרחש מקרה חריג של חוסר קורלציה מיד עולות לראשנו מחשבות וספקולציות על הסיבות והנסיבות שהובילו להתרחשות מקרה חריג שכזה ובאופן טבעי רבים נוטים לנסות ולפרש את האירוע על פי אמות המידה של עולם הסוביקטיבי, למעשה נקודה זו היא הנקודה המסוכנת והמתאימה ביותר ליצירתן של תיאוריות קונספירציה כלכליות שעלולות להפוך בין רגע להחטת קניה מכירה חפוזה. כבר בצעירתנו הספקנו ללמוד כי לכל כלל יש יוצא מן הכלל, לשוק ההון יש את הכללים המיוחדים שלו ועצם היותו שוק מורכב דינאמי וגמיש מונע מאיתנו להתעשר באישון לילה, הרי אנחנו כיצורים בשר ודם קורצו מהחומרים המנוגדים ביותר לחומרים ממנו מורכב שוק ההון, אנחנו אוהבים כללים ומסגרות אנחנו לא אוהבים להתמודד במצבים של חוסר ודאות ובדרך כלל דבקים באמונות שלנו לעד. ההבדלים בין העדפת ההתנהגות האישית שלנו לבין ההתנהגות של שוק ההון באים לידי ביטוי בעשרות ומאות החלטות שאנחנו נאלצים לקבל החלטות שמסכמות עבורנו את שורת הרווח/ הפסד בתיק ההשקעות.


טכנית: מדד המעו"ף לא הצליח להתבסס מעל לרמת 1070 בסגירה, ניסיון הפריצה המרשים והעוצמה הנדירה שהציג המעו"ף במהלך השבוע החולף הצליחו מעט להטעות ולגרום לנו להאמין כי פריצת קו המגמה היורד 1066תשלח את המעו"ף ל 1110 כיעד ראשוני לעליות. מסתבר כי המעו"ף לא צלח במשימתו והשווקים הפיננסים בעולם ממשיכים לדמם, ברמת המקרו על מנת לקבל מגמת עליות חזקה שתפרוץ את כל המחסומים הטכניים המדד נדרש לבצע תחתית כפולה באזור רמת 964. כל עוד המדד מדשדש סביב רמות 1030-1110 אין כל הצדקה להיות אופטימיים או פסימיים, תנועה חריפה נוספת של המדד לכיוון מסוים לא תנבא את התנהגותו ברמת המקרו ויש להמתין לסימנים טכניים מהותיים לפני כל החלטה ארוכת טווח. המדד הכללי יכול לשפוך מעט אור על מצב השוק המקומי, קו המגמה ארוך הטווח שנשבר ונתן איתות שורט מהותי נבחן מחדש בתיקון הטכני העולה וכעת עומד המדד הכללי למבחן חשוב, אם יכשל המדד בפריצת קו המגמה העולה תשוב המגמה השלילית לבקר בשווקים אך אם תצלח דרכו מעלה והמדד הכללי יצליח לפרוץ מעלה את קו המגמה העולה הרי שאנחנו בעיצומו של מצב חדש המכונה "אין מגמה" ונאלץ להמתין להתגבשות של תבנית טכנית על מנת להעריך את המשך התנועה של המדד.

מדד המעו"ף

המדד ביצע תיקון טכני והגיע להתנגדות ברמת 1070 שם נמצא תיקון פיבונאצ'י 38.2% לכל מהלך הירידות משיא כל הזמנים.התבנית הטכנית בה הוא נמצא נקראת "תעלה עולה" כשאנו נמצאים על קצה התעלה העליון המהווה התנגדות.התמיכה נמצאת ברמת 1010 שם נמצא קצה התעלה התחתון וגאפ פתוח ושבירתה עשויה לדרדר את המדד חזרה לשפל ברמת 964.



מדד הבנקים

המדד נע על קו תמיכה עולה ונמצא קרוב להתנגדות משמעותית ברמת 1225.
התמיכה נמצאת ברמת 1150 ושבירתה מטה עשויה לדרדר את המדד חזרה לשפל ברמת 1070.




מדד נדל"ן 15

המדד נע בתבנית "תעלה עולה" עם התנגדות חזקה ברמת 520 שם נמצא קצה התעלה העליון.
התמיכה נמצאת ברמת 455 ושבירתה מטה עשויה לדרדר את המדד חזרה לשפל ברמת 400.




מדד יתר 120

המדד נמצא עדיין בתוך תבנית "תעלה יורדת" ומוגדר כשלילי לכל הטווחים.




מדד תל טק 15

המדד הגיע לקו בלימה משמעותי ברמת 267 שם נמצא גם גאפ פתוח המהווה התנגדות.
התמיכה נמצאת ברמת 244 ושבירתה מטה עשויה לדרדר את המדד חזרה לשפל ברמת 210.




בברכה
צוות D22ONLINE

סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. משקיע הקורא את הסקירה אינו יכול להניח כי הסתמכות על הדעות וההמלצות המובאות בה, תיצור עבורו רווחים. צוות האתר עשוי לסחור להחזיק למכור את המניות המובאות בסקירה או חלק מהן.סקירה זו הינה אינפורמטיבית בלבד, ולא נועדה לשמש הצעה או שידול לקנות או למכור מניות כלשהן. אין הסקירה מתיימרת להיות ניתוח מלא של כל העובדות הנזכרות בה. דעות המובאות בסקירה עשויות להשתנות ללא שום הודעה נוספת.כמו כן אין בסקירה על מנת להטיל חבות כל שהיא על D22ONLINE או באים מטעמה. הכותב/ים אינו יעוץ השקעות.ט.ל.ח.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il