TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית - 18/10/07

עונת הדוחות בארה"ב החלה מעט בגמגום. מניות הפיננסים דיווחו כבר על הנזקים כתוצאה ממשבר ה"סאב פריים", אותו משבר שעוד צפוי להשאיר טעם מר בדו"חותיהם השנה. לעומת זאת, מניות הטכנולוגיה, ביניהן "יאהו" ו"אינטל", דיווחו על דו"חות מצויינים אשר עקפו את ציפיות האנליסטים.
מערכת טלנירי | 18/10/07, 00:00

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

עונת הדוחות בארה"ב החלה מעט בגמגום. מניות הפיננסים דיווחו כבר על הנזקים כתוצאה ממשבר ה"סאב פריים", אותו משבר שעוד צפוי להשאיר טעם מר בדו"חותיהם השנה.

לעומת זאת, מניות הטכנולוגיה, ביניהן "יאהו" ו"אינטל", דיווחו על דו"חות מצויינים אשר עקפו את ציפיות האנליסטים.

ואצלנו ממתינים בכליון עינים לפרסום הדו"חות לרבעון השלישי, כאשר מספר לא מבוטל של חברות כבר מזהירות מפני ירידה ברווחיות כתוצאה מגידול בהוצאות המימון.

את האשמה מפנים לכיוון האינפלציה, שזינקה ברבעון השלישי בחודשים יולי אוגוסט בשיעור חד בעוד שבמחצית השנה הראשונה האינפלציה הייתה קרובה לאפס.

בין החברות ראינו את "אפריקה ישראל", "קסטרו", "שיכון ובינוי", "שטראוס גרופ", "ישראלום", "סקופ אידיבי אחזקות", "מפעלים פטרוכימיים",ו"גאון".

על מה ולמה החברות מזהירות?, ואם יש סיבה טובה לאזהרה, מדוע לא כל החברות מזהירות מפני אותן הוצאות מימון גבוהות מהצפוי? הרי יש מספר לא מבוטל של חברות אשר גייסו הון בצורות שונות המושפעות משינוי האינפלציה.

זו סוגיה לא ברורה המתרחשת בשוק, כאשר השאלה הנוספת המתבקשת- האם זה מגולם (נלקח בחשבון)?

חברות ציבוריות מחויבות בשקיפות, כלומר נתוניהן הפיננסיים גלויים לציבור כך שמשקיעים היו צריכים לקחת בחשבון את הסיכון הקיים באותן הלוואות .

בעוד השקיפות קיימת והנתונים גלויים לעין, אותן החברות הראו ירידה משמעותית ביום הפרסום, כאילו אותה האזהרה הגיעה מהשמיים וללא התראה מראש...

 

בתחום המאקרו התפרסמו כמה נתונים חשובים בארץ ובארה"ב:

נתחיל בסקירת קרן המטבע העולמית אשר הורידה את תחזית הצמיחה בישראל ב-20008 מ 5.1% ל 3.8%. קרן המטבע ידועה כשמרנית מאוד, ולא תמיד צודקת בהערכותיה , שנה שעברה דיווחה גם כן על האטה בצמיחה בישראל ואלו לבסוף טעתה בלא מעט.

הקרן בנוסף מדווחת כי לפי אומדניה הצמיחה הזעומה יחסית שצפויה בישראל תהיה עדין מהגבוהות מרוב הכלכלות המתקדמות, כולל גרמניה, צרפת, ארה"ב, בריטניה וקנדה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה השבוע כי הצריכה הפרטית גדלה השנה ב 6% ובכך מסתיימות 5 שנים של צמיחה מהירה בשיעור כולל של 23.5% .

מספר התחלות הבנייה בארה"ב  בחודש ספטמבר ירד ל 1.19 מיליון בתים חדשים מ 1.33 מיליון בתים.

בארה"ב בן ברננקי ,יו"ר ה"פדרל ריזרב", מצהיר כי השיפור בתפקודם של שווקי האשראי מאז הוריד הבנק המרכזי בארה"ב את הריבית בחצי אחוז חודש שעבר צמצמה את הסיכון לביצועי הכלכלה בטווח הקצר.

ברננקי ציין כי "השיפור מגדיל את הסיכויים לצמיחה מתונה וליציבות מחירים" אך במקביל התריע כי "עדיין אין וודאות לגבי ההשלכות הסופיות של התפתחויות הפיננסיות על העלויות וזמינות האשראי ולפיכך גם על הכלכלה כולה" (מתוך אתר "בלומברג").

משבר המשכנתאות וההאטה הגדולה ביותר ב- 16 השנים האחרונות בשוק הנדל"ן לא צפויים להשפיע בחדות על הצריכה הפרטית, אך גם לא צפויים  להסתיים עד שנת סוף שנת 2008.

בבורסות בארה"ב ובעולם רואים את הדיווחים כטובים, ואולי אף תהיה הורדת ריבית נוספת,  וכך משבר ה"סאב פריים" יורד אט אט מהכותרות כאשר הבורסות בעולם פורצות שיאים.

באוגוסט.

 

חדש בבורסה! רווחים משוק ההון יחויבו בביטוח לאומי. זו ההצעה ממשרד האוצר הכלולה בחוק ההסדרים במשק ומטרתה להגדיל את הכנסות המוסד לביטוח לאומי מגביה.

פעם אחרונה שהטילו מיסים ו \או העלו אותם, כסף רב יצא מהשקעות והוביל לירידות שערים לא מבוטלות. מעניין יהיה לראות מה תהיה תגובת הפעילים בשוק ההון במקרה וההחלטה תיכנס לתוקף.

 

 

 

 

 

 

 

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

 

פרצנו את רמת השיא האחרונה במהלך עליות חד מאוד תוך כדי גידול במחזורי המסחר.

הפריצה בוצעה בדמות מחזור מסחר הנושק ל- 3 מיליארד ₪, כאשר מחזורים כאלה בדר"כ מתרחשים בימי נפילות קשות או בימי פקיעה על הנגזרים.

לאור הפריצה הקלאסית במחזור גבוה, אנו נכנסים למהלך עליות נוסף אשר צפוי להיעצר באזור ה- 1300 כרמת התנגדות קרובה.

 

 

                                דולר \ שקל

 

מגמת החלשות הדולר לא הגיעה לסיומה לטווח הרחוק, כאשר יתכנו תיקונים קלים מעלה ורמת ארבעת השקלים מהווה רמת תמיכה ברורה (קו שחור).

שבירה של רמה זו תוביל להחלשות נוספת של הדולר מול השקל לכיוון רמת ה- 3.7.

כסף זר נכנס לארץ בעוד הדולר נחלש בעולם. הגשת התקציב וניהול הממשלה בזמן האחרון מראה על נחת בקרב המשקיעים הזרים.

הדולר צפוי להיות מושפע מנתוני מאקרו שידוחו בסוף השבוע, לרבות התביעות הראשונות לדמי אבטלה והמשך המסחר בנפט.

 

                                            נפט CRUDE

 

 

תיקון טכני קל לרמת 80 הדולר וזינוק חד מעלה מוביל את הנפט לרמות שיא חדשות.

היעד, לפי תיקון פיבונאצי, מאותת על התנגדות קרובה ב- 92 דולר כאשר ייתכן והנפט ייעצר באזור ה- 90 דולר בהיותו רמת התנגדות פסיכולוגית (מספר עגול בשיא).

מגמת התחזקות הנפט מגובה בנתונים פונדומנטלים חשובים שבינתיים לא מראים על צפי להחלשות במגמה ולירידות שערים בזמן הקרוב.

מחירי הנפט נוסקים במהירות ונסחרים קרוב לרמת 90 הדולר לחבית.

המתיחות בגבול טורקיה ועירק והודעת טורקיה כי תפעל בצפון עירק כנגד הכורדים, מגבירה את החששות מהאטה בתפוקת הנפט ובביקוש רב לו במקביל.

אם כל זה לא מספיק, מתווספת תגובתו של נשיא ארה"ב לפגישת פוטין- אחמדיניג'אד שהביע דאגה מהאפשרות למלחמת עולם שלישית: "ארה"ב ורוסיה נותרות מחויבות למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. יש לנו מנהיג באיראן שרוצה להשמיד את ישראל אם איראן תשיג נשק גרעיני תהיה זו סכנה לשלום העולמי".

 

דו"ח מלאי הנפט לשבוע, שהסתכם ב- 12 לאוקטובר בעלייה ב 1.8 מיליון חביות להיקף כולל של 321.9 מיליון חביות, בעוד תחזית השוק הייתה להוספה של 1.5 מיליון ש"ל. אמנם קיים שיפור, אך החששות מהמלחמה בצפון עירק מעיקים יותר על מחיר הנפט.

 

  

 

                                                זהב

 

מחירי הזהב ממשיכים לנסוק ביחד עם מחירי רוב הסחורות האחרות בעולם.

כרגע המחירים נמצאים סביב רמות התנגדות לפי יעדי פיבונאצ'י (ניתן לראות בגרף).

המגמה הינה מגמת עליות, כאשר בדרך צפויים להיראות תיקונים קלים.

מועצת הזהב העולמית- WGC - הפחיתה את תחזית הגידול שנתי בצריכת הזהב של הודו לכדי 15%-25%. בשנתיים האחרונות הייתה הודו מצרכניות הזהב הגדולות ביותר.

הורדת תחזית הצריכה הינה איתות ראשון לכך שמחירי השיא מתחילים לפגוע בביקוש .

בבית ההשקעות "מורגן סטנלי" מדווחים כי הביקוש לתכשיטים צפוי להישאר חזק במחצית השניה של השנה "אם כי תהיה ירידה מן הגידול של המחצית הראשונה".

אנאליסטים מ- ABN מדווחים כי ההאטה תקוזז במידת מה ע"י העלייה העונתית בביקוש.

 

 

 

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il